25 November 2017
Skryf 'n einde vir jou verhaal wat lesers bybly en ruk, 'n einde wat hulle onthou lank nadat hulle die detail van die verhaal en selfs die karakters se name al vergeet het, 'n einde wat nie veilig, voorspelbaar en maklik is nie, maar wat jou lesers sal laat voel dis oortuigend, dis logies, dis ontstellend, dit ruk en ontstel hulle, en dit werk, maar dis nie iets wat hulle ooit self sou kon uitdink nie. Lees verder en vind uit hoe.
15 November 2017
Watter insigte bied die skrywer van historiese romans aan die geskiedenisstudent? Ons weet dat historiese romans en films die belangstelling in geskiedenis aanwakker, ook om self verdere studies daarin te onderneem.
12 November 2017
Hoe leer 'n mens jou kind skryf? Leer hulle ongemerk: omring hulle met boeke, lees gunstelingboeke voor, wys skryftegniek met 'n ligte hand uit, groei as mens en leer self oor boeke en die verskillende aspekte van skryf.
10 November 2017
Aanlyn kursusse kan waarde vir geld bied en loopbane uitbou, mits dit deeglik opgestel is en deurlopende een tot een interaksie met die kursusleier verseker is. Ook hier geld die ou caveat dat die koper versigtig moet wees. Omdat dit deeltyds gevolg kan word, bied dit tydbesparende, bekostigbare opsies aan werkendes. Waarop moet 'n kandidaat veral let?
17 September 2017
Behels die meeste van ons kreatiewe skryfwerk nie aspekte van die eie alter-ego op steroïdes nie?
11 April 2017
VRAAG: Ek besef dat Engelse karakters se dialoog in Afrikaans geskryf word. Dit irriteer my egter grensloos. Soms in so ’n mate dat ek die boek sal neersit en nie verder lees nie. Ek voel as iemand Engels praat, moet daardie persoon se dialoog in Engels geskryf word. My vraag is: Is dit 'n reël/konvensie wat gebuig kan word? ANTWOORD: Teoreties kan jy skryf soos jy wil, sonder inagneming van skryftegniek en -konvensies, taalreëls en taalgebruik, spelling, punktuasie, ensomeer. Die vraag is...
26 March 2017
Vraag: Ek het ’n keuringsverslag van ’n uitgewer ontvang en daarin word aangedui dat my manuskrip nie “alleenstaande fiksie” is nie. Wat beteken dit? Antwoord: In hierdie konteks beteken die term “alleenstaande” die manuskrip moet ’n duidelike begin, middel en einde hê, en die einde/afloop moet die probleemstelling wat aan die begin van die verhaal gemaak is bevredigend en effektief aanspreek en afsluit. Die verhaal moet ook oploop na ’n sterk krisis en klimaks wat beslissend...
19 March 2017
Diegene wat wonder hoe ek dit regkry dat verskeie van my artikels al gepubliseer is, het waarskynlik nog nie onder Liezl Heidtman-Russell se baie bekwame leiding ’n Skryfgeheime-kursus in tydskrif-joernalistiek voltooi nie. Want dís waar mý storie begin het. Dáár en met my passie, want heeltyd het ek in my geestesoog gesien hoe my skryfwerk gepubliseer word. Op Liezl se aanbeveling het ek my kursusartikel aan Vrouekeur gestuur en kort-kort na my inboks geloer. Ná twee weke was daar...
14 March 2017
Nuwe skrywers wil dikwels weet hoe lank hulle manuskrip moet wees. Hulle het weke lank geworstel met karakterontwikkeling, intrige en die skryfwerk self en reken hoe langer hoe beter, want kyk hoe dik is die meeste boeke op die winkelrakke dan. Kyk weer. Onthou, dik boeke is gewoonlik werke deur gevestigde skrywers. Hulle het die skryfkuns onder die knie, het al gereelde lesers opgebou en hulle uitgewers verwag dikker werke. As jy krities kyk, sal jy sien dat ook hierdie skrywers se eerste...
21 September 2015
Alida Louw skryf: Baie dankie vir die volledige terugvoer, ek kan sien dat hierdie kursus baie geleenthede vir groei en ontwikkeling gaan bied. Na aanleiding van jou kommentaar op my werkstuk het ek hierdie vraag oor oumas. VRAAG: Jy noem dat ek die verwysing na die ouma uit my skryfwerk moet laat. Maar in my agterkop het my hoofkarakter, Sanet, as weeskind by haar ouma grootgeword. Is "ouma" in hierdie geval steeds ’n “nee”, of slegs wanneer sy ’n ekstra, oorbodige karakter is? Janie...

Show more